Parametry webové aplikace
<< Klikni pro zobrazení obsahu >> Navigace: Webová aplikace > Parametry webové aplikace |
Konfigurace a nastavení parametrů webové aplikace se provádí v modulu Parametry webové aplikace, do kterého může vstoupit pouze správce systému, popřípadě jeho ekvivalent.
Zprovoznění aplikace
Souhrn důležitých parametrů, nutných pro běh Webové aplikace, zejména parametry nutné pro přístup k datům z Bakalářů.
Aktivní moduly
Vybereme, které oddíly aplikace (eventuálně i pro které třídy) mají být přístupné v osobních údajích, klasifikaci, výuce, zda má být přístupná absence, plán akcí, ankety, Komens, docházkový systém... Dále nastavíme přístupnost modulů s externími daty - Poradny a Výukových zdrojů.
Parametry modulů
Části aplikace - nastavujeme vlastnosti jednotlivých aktivních částí aplikace.
Přihlašovací stránka - nastavujeme vzhled a možnosti přihlašovací stránky, umožňujeme uživatelům změnu hesla.
Úvodní stránka - nastavujeme, které informace se mají zobrazovat na úvodní straně.
Osobní údaje - umožňujeme zobrazit rodičům a žákům vybrané osobní údaje, případně rodičům povolíme jejich změnu.
Klasifikace - nastavujeme způsob zobrazení klasifikace pro rodiče a žáky.
Rozvrh a suplování - nastavíme kolik dnů předem se má zobrazovat suplování a zda se má zobrazovat suplování v rozvrhu u rodičů a žáků.
Přehled předmětů - vybereme, které informace o vyučujících se mají rodičům a žákům zobrazovat.
Třídní kniha - výuka - zvolíme, zda se má zobrazovat výuka žákům, rodičům a učitelům.
Docházka - určujeme zobrazení absence pro rodiče a žáky.
Plán akcí - určujeme výchozí vzhled zobrazených plánovaných akcí.
Docházkový systém - nastavujeme parametry zobrazení přístupového systému.
Ankety - nastavujeme, která skupina uživatelů bude moci ankety vytvářet.
Družina - vybereme učitele, kteří budou mít právo na administraci družiny.
GDPR - nastavíme, které části modulu GDPR chceme používat.
Doplňky - nastavujeme další volitelné informace i mimo systém Bakaláři.
Poradna
Výukové zdroje - nastavujeme komu budou Výukové zdroje přístupné.
Komens - komunikace - obsahuje několik záložek, kde se podrobně nastavuje princip a omezení fungování Komunikačního systému. Mezi základní nutné parametry patří především nastavení přístupových práv a omezení ke zprávám.
Adresování zpráv - nastavujeme kdo může komu zprávy psát.
Typy zpráv - nastavujeme jaké typy zpráv mohou jednotliví odesílatelé posílat.
Notifikace - nastavujeme, zda chceme zasílat notifikace na novou zprávu a obsah samotné mailové zprávy.
Práva - nastavujeme práva k přístupu k omluvenkám, hodnocení žáků.
Parametry - nastavuje základní chování aplikace v systému Komens.
Volné moduly - nejsou vázány na přihlášení uživatele a lze tedy na ně vytvořit odkaz libovolných webových stránek.
Rozvrh - po nastavení můžeme vytvořit odkaz na stránku s rozvrhem.
Suplování - po nastavení můžeme vytvořit odkaz na stránku se suplováním.
Plán akcí - po nastavení můžeme vytvořit odkaz na stránku s plánem akcí.
Pověřenec - po nastavení můžeme vytvořit odkaz na stránku s kontaktním údaji na pověřence.
Partnerská SW - možnost napojení na jiné softwarové produkty bez nutnosti přihlašování.
Systémové parametry
Práva - volba uživatelů pro roli ředitelství
Soubory - nastavujeme parametry pro možnost připojení souborů ke zprávě ze systému Komens, domácím úkolům, vkládat dokumenty,...
Mail - nastavujeme parametry SMTP serveru pro odesílání upozornění na novou zprávu mailem a funkci zapomenuté heslo.
CAS - Bakaláři CAS server
Systém - můžeme nastavit další parametry, např. pro zobrazení v plovoucím rámu, URL aplikace,....