Tvorba obrazovek
<< Klikni pro zobrazení obsahu >> Navigace: Společné prvky Evidenčních modulů > Přizpůsobení programu > Tvorba obrazovek |
Vytváření obrazovky znamená umísťování objektů typu pevný text, položka, výraz a rámeček.
Doporučujeme prohlédnout obrazovky, které jsou založeny v souboru typu Přijímací zkoušky.
Každý objekt umísťujeme na určitou souřadnici obrazovky. U každého objektu lze definovat:
Typ objektu
▪popiska (pevný text): po celou dobu aktivity obrazovky pevný text.
▪textové pole (nepřístupné pro editaci): zobrazení položky či určitého výrazu
▪textové pole editovatelné: pole pro editaci položky tabulky
▪víceřádkové pole: pole pro editaci Memo-položky tabulky
▪rámeček (resp. čára)
Font, barvu, velikost
Umístění objektu - řádek a sloupec
Frázi PICTURE
Formát dat pro editaci (9 znamená číslo, X znamená libovolný znak, ! převeď na velké písmeno)
Příklad: 9.99 (formát, který umožní zadat čísla 1.25, 9.51, 0.01)
Frázi VALID
Příkaz či blok příkazů provedený po opuštění objektu, byla-li provedena změna dat v něm obsažených.
Příklad: (nahrazení jiné položky) replace CENA_CELK with CENA_KS*POCET_KS
tlačítko po změně hodnoty obnovit ostatní prvky - po opuštění editace objektu se provede příkaz ThisForm.refresh
Frázi REFRESH
Příkaz či blok příkazů provedený při obnovení (refresh) karty. Blok může obsahovat slovo THIS (tento objekt).
Příklady:
this.BackColor=iif(prihl_obor="TRU",rgb(255,255,64),rgb(255,255,255))
this.FontBold=(prihl_obor="TRU")
this.Visible=inlist(prihl_obor,"TRU","KUCH")
Poznámka: Pouze pro zkušené programátory
Číslo objektu (určuje, v jakém pořadí se bude pohybovat kurzor v obrazovce) a souřadnice lze editovat rychle přímo v okně procházet v pravé části.
Použití fráze VALID a PICTURE pouze pro programátory FoxPro.