Změny v nastavení pro Gmail OAuth

<< Klikni pro zobrazení obsahu >>

Navigace:  Elektronická pošta, www a SMS zprávy > Zprávy elektronické pošty (e-mail) >

Změny v nastavení pro Gmail OAuth

Od 30. září 2024 je nutno pro Google SMTP používat OAuth2 autentizaci.

 

Pokud používáme Gmailový účet pro zasílání e-mailů z Evidence, učitelům zasíláme přehled o Suplování, z plánované Archivace a Aktualizace si necháváme zasílat informaci o průběhu, ve Webové aplikaci zasíláme notifikaci na zprávu Komens, používáme funkci zapomenuté heslo nebo zasíláme učitelům na e-mail upozornění z Plánu akcí, pak musíme provést následující nastavení.

 

Nejprve musíme nastavit aplikaci Gmail OAuth2 pro SMTP a vygenerovat přihlašovací údaje.

 

Pro zasílání e-mailů z Evidence - na kartě učitele, resp. žáka na záložce osobní údaje (případně Rodiče) můžeme pomocí tlačítka aktivovat okno pro posílání zpráv (po vyplnění e-mailové adresy). Po stisku tohoto tlačítka se zobrazí dialog, z něhož lze odeslat e-mail. Pokud je přihlášen správce systému Bakaláři, je v dialogu pro editaci e-mailu přístupné tlačítko Upravit konfiguraci odesílání e-mailů a zde nastavíme získané Client ID a Client secret - viz příklad Konfigurace elektronické pošty.

 

Pro zasílání přehledu o Suplování (Odesílání přehledu suplování na e-mail), informací o průběhu plánované Archivace (Automatická archivace dat) nebo Aktualizace (Automatická aktualizace) zvolíme v některém z těchto modulů tlačítko Konfigurace odesílání a zde nastavíme získané Client ID a Client secret - viz příklad Konfigurace elektronické pošty.

 

Pro zasílání notifikací na zprávu Komens, používání funkce zapomenuté heslo nebo pro zasílání upozornění z Plánu akcí ve Webové aplikaci musíme v Parametrech webové aplikace provést nastavení dle Gmail OAuth SMTP server.