Konfigurace odesílání zpráv elektronické pošty
<< Klikni pro zobrazení obsahu >> Navigace: Elektronická pošta, www a SMS zprávy > Zprávy elektronické pošty (e-mail) > Konfigurace odesílání zpráv elektronické pošty |
Ze systému Bakaláři můžeme posílat e-maily přes SMTP server.
Odesílání pošty z jakéhokoliv programu je ztíženo různými opatřeními poštovních klientů a serverů, která mají zabránit hromadnému odesílání obtěžujících dopisů (spamu) z nelegálních a pololegálních programů. Boj mezi tvůrci poštovních programů proti tvůrcům nelegálních programů neustále probíhá a proto každá aktualizace operačního systému, poštovního klienta nebo poštovního serveru může mít za následek neprůchodnost doposud používané cesty pro odesílání dopisů. Zvažte také, prosíme, množství příjemců jednotlivých zpráv, neboť se vzrůstajícím počtem příjemců se zvyšuje pravděpodobnost zařazení Vaší zprávy mezi spam.
Před odesláním zpráv pomocí elektronické pošty určíme, jakým způsobem proběhne vlastní odeslání zpráv.
Způsob odesílání zpráv je jednotný pro Suplování, Archivaci a Aktualizaci. Evidence a Webová aplikace mají samostatné nastavení.
Odesílání zpráv je možné přes nadefinovaný SMTP server. V konfiguraci zadáte údaje týkající se vašeho serveru pro odesílání pošty - SMTP serveru (stejné údaje zadáváte i při nastavení účtu v poštovním programu).
Příklad nastavení:
Od 30. září 2024 je nutno pro Google SMTP používat OAuth2 autentizaci. Proto musíme nastavit aplikaci Gmail OAuth2 pro SMTP a vygenerovat přihlašovací údaje.
Pokud vybereme tento způsob odesílání, zadáme získané Client ID a Client secret.
Příklad nastavení:
Po potvrzení se nám otevře okno prohlížeče, kde se musíme přihlásit do našeho e-mailového účtu u Google
Potvrdíme používání tohoto účtu pro aplikaci Bakaláři.
Jsme informováni o úspěšné autorizaci a můžeme se vrátit do Bakalářů.
I zde se nám objeví informace o úspěšné autorizaci.