Předměty
|
<< Klikni pro zobrazení obsahu >> Navigace: Společné prostředí modulu Evidence a Rozvrh, tvorba úvazků > Předměty |
Správné vyplnění informací o předmětech je nutné pro tisk vysvědčení, zobrazování v dalších modulech a v neposlední řadě také pro správné odevzdání matrik (například u jazyků).
Základní položky
Zkratka
•Používá se pro většinu výpisů (například pro tisky rozvrhů).
•Délka 1-4 znaky
Typ
•Využívá se zejména při tisku vysvědčení, pro stanovení celkového prospěchu žáka v modulu Evidence, pro definici učebních plánů, filtrování apod.
Vyřazený předmět
•Předmět bude skryt při zápisu úvazků i zápisu známek.
•Takto označujeme předmět, který se již na škole nevyučuje, nelze jej však zatím zrušit, protože jej někteří žáci mají zapsán v minulých ročnících.
•Viz také Evidence - Nadstavbové - vlastní programy - Odstranění duplicity předmětu.
Je jazyk
•Zaškrtneme pouze v případě, že se jedná o cizí jazyk. Zaškrtnutí u jiných předmětů než u cizích jazyků (Aj, Nj, Rj, Šj) způsobí potíže při odevzdávání matrik v počtech žáků učících se cizí jazyk.
Název předmětu
•Vyplníme úplný název předmětu pro uvedení např. na vysvědčení
•Z názvu se vytvoří další varianty názvu
Vhodné místnosti
•Volba místnosti nebo uspořádané množiny místností vhodných pro vyučovací předmět (například jazykové učebny pro cizí jazyk).
Nepřípustné místnosti
•Výběr množiny z hlediska předmětu nevyhovujících učeben (například běžné učebny pro tělesnou výchovu).
•V Rozvrhu se při nasazování lístků může kontrolovat, zda je volná některá z přípustných místností.
Uspořádané množiny místností je třeba předem definovat.
•Množiny vhodných a nepřípustných místností většinou závisí na vyučovacím předmětu, proto se přidělují předmětu.
•Pro konkrétní vyučovací hodinu (třída, skupina, předmět, vyučující) se mění pouze v případě potřeby. (Například pro technické práce jsou obecně vhodné dílny, vyučuje-li se ovšem elektřina, může být vhodnější pracovna fyziky.)
Další ovládací prvky
Standardní pořadí pro nabídky
•Pořadí předmětů pro další práci s nimi. Většinou se používá ustálené pořadí, v němž jsou předměty uváděny na vysvědčení či v katalogu.
•Vyučovací předměty by měly být v takovém pořadí, jak je požadováno při tisku katalogových listů a vysvědčení.
•Dle zde nastaveného pořadí jsou předměty zapisovány žákům při aktualizaci předmětů.
•Není-li požadavek na řazení předmětů u žáků jednotný pro celou školu, lze odlišné pořadí definovat u tříd či dokonce u jednotlivých žáků v modulu Evidence, v nabídce Data, aktualizace předmětů u žáků, u jednotlivých tříd - aktualizace předmětů u jednotlivých tříd.
•Alternativně lze pořadí předmětů definovat pro obory v učebních plánech oboru.
Definice typů předmětů
•Editace číselníku používaných typů předmětů, můžeme přidat nové.
•Nedoporučuje se odstranit či přejmenovat standardní typy (povinné, jazyky, volitelné, nepovinné, zájmové útvary) - na základě těchto typů jsou předměty umístěny na přední nebo zadní stranu vysvědčení, případně zájmové útvary už se na vysvědčení neuvádějí.

Definice množin předmětů
•Vytváříme množiny, které slouží pro použití v dalších modulech. Zadáváme zkratku, název, které předměty množinu tvoří a pro které moduly je určena.
•Lze např. vytvořit množinu est.vých. obsahující Hv a Vv pro přesnou definici plánu učebního oboru, v němž si žáci volí jeden z těchto předmětů.
•Dalším příkladem mohou být skupiny předmětů humanitní, přírodovědné, výchovy atd. pro přehledy v Grafickém zpracování klasifikace.
