Předměty

viz také

<< Klikni pro zobrazení obsahu >>

Navigace:  Společné prostředí modulu Evidence a Rozvrh, tvorba úvazků >

Předměty

viz také

Správné vyplnění informací o předmětech je nutné pro tisk vysvědčení, zobrazování v dalších modulech a v neposlední řadě také pro správné odevzdání matrik (například u jazyků).

 

 

Základní položky

Zkratka

Používá se pro většinu výpisů (například pro tisky rozvrhů).

Délka 1-4 znaky

 

Typ

Využívá se zejména při tisku vysvědčení, pro stanovení celkového prospěchu žáka v modulu Evidence, pro definici učebních plánů, filtrování apod.

 

Vyřazený předmět

Předmět bude skryt při zápisu úvazků i zápisu známek.

Takto označujeme předmět, který se již na škole nevyučuje, nelze jej však zatím zrušit, protože jej někteří žáci mají zapsán v minulých ročnících.

Viz také Evidence - Nadstavbové - vlastní programy - Odstranění duplicity předmětu.

 

Je jazyk

Zaškrtneme pouze v případě, že se jedná o cizí jazyk. Zaškrtnutí u jiných předmětů než u cizích jazyků (Aj, Nj, Rj, Šj) způsobí potíže při odevzdávání matrik v počtech žáků učících se cizí jazyk.

 

Název předmětu

Vyplníme úplný název předmětu pro uvedení např. na vysvědčení

Z názvu se vytvoří další varianty názvu

 

Vhodné místnosti

Volba místnosti nebo uspořádané množiny místností vhodných pro vyučovací předmět (například jazykové učebny pro cizí jazyk).

 

 

Nepřípustné místnosti

Výběr množiny z hlediska předmětu nevyhovujících učeben (například běžné učebny pro tělesnou výchovu).

Rozvrhu se při nasazování lístků může kontrolovat, zda je volná některá z přípustných místností.
Uspořádané množiny místností je třeba předem definovat.

Množiny vhodných a  nepřípustných místností většinou závisí na vyučovacím předmětu, proto se přidělují předmětu.

Pro konkrétní vyučovací hodinu (třída, skupina, předmět, vyučující) se mění pouze v případě potřeby. (Například pro technické práce jsou obecně vhodné dílny, vyučuje-li se ovšem elektřina, může být vhodnější pracovna fyziky.)

 

Další ovládací prvky

Standardní pořadí pro nabídky

Pořadí předmětů pro další práci s nimi. Většinou se používá ustálené pořadí, v němž jsou předměty uváděny na vysvědčení či v katalogu.

 

 

Pořadí pro aktualizaci u žáků

Vyučovací předměty by měly být v takovém pořadí, jak je požadováno při tisku katalogových listů a vysvědčení.

Dle zde nastaveného pořadí jsou předměty zapisovány žákům při aktualizaci předmětů.

Není-li požadavek na řazení předmětů u žáků jednotný pro celou školu, lze odlišné pořadí definovat u tříd či dokonce u jednotlivých žáků v modulu Evidence, v nabídce Data, aktualizace předmětů u žáků, u jednotlivých tříd - aktualizace předmětů u jednotlivých tříd.

Alternativně lze pořadí předmětů definovat pro obory v učebních plánech oboru.

 

 

Definice typů předmětů

Editace číselníku používaných typů předmětů, můžeme přidat nové.

Nedoporučuje se odstranit či přejmenovat standardní typy (povinné, jazyky, volitelné, nepovinné, zájmové útvary) -  na základě těchto typů jsou předměty umístěny na přední nebo zadní stranu vysvědčení, případně zájmové útvary už se na vysvědčení neuvádějí.

 

 

Definice množin předmětů

Vytváříme množiny, které slouží pro použití v dalších modulech. Zadáváme zkratku, název, které předměty množinu tvoří a pro které moduly je určena.

Lze např. vytvořit množinu est.vých. obsahující Hv a Vv pro přesnou definici plánu učebního oboru, v němž si žáci volí jeden z těchto předmětů.

Dalším příkladem mohou být skupiny předmětů humanitní, přírodovědné, výchovy atd. pro přehledy v Grafickém zpracování klasifikace.

 

Viz také:

označení alter.názvů předmětů

typy předmětů

uspořádané množiny místností