Práce s číselníky kritérií

<< Klikni pro zobrazení obsahu >>

Navigace:  Evidence žáků a zaměstnanců, klasifikace, vysvědčení > Klasifikace > Zápis pololetní klasifikace > Formativní/kriteriální hodnocení >

Práce s číselníky kritérií

Číselníky vyplníme v nabídce Evidence, Správce, Palety známek,hodnocení prospěchu, Číselníky formativního hodnocení.

 

Informace o číselnících FH

Na této záložce jsou k dispozici detailní vysvětlivky pro následující záložky.

 

Při prvním vstupu do modulu jsou číselníky prázdné.

 

Můžeme využít Default hodnoty nebo na každém formuláři položky přidávat , odebírat nebo editovat .

 

K Default hodnotám se můžeme vrátit i kdykoli později, jsme upozornění na smazání stávajících číselníků.

 

Kategorie kritérií pro chování

Pokud zvolíme Default hodnoty, budou zde přednastaveny hodnoty

Ve vztahu k sobě

Ve vztahu k druhým

Při učení

Pomocí editačních ikon můžeme položky přidávat , odebírat nebo editovat .

 

Skupiny předmětů

Na záložce Skupiny předmětů si můžeme volit jak z defaultně přednastavených hodnot, tak můžeme stávající skupiny editovat , odebírat či přidávat .

Do každé skupiny přidáme předměty přesně podle našich požadavků. Je možné přidat například skupinu pro výchovy.

U skupiny volíme, zda mají být předměty zahrnuty mezi teoretické předměty, nebo mezi výchovy (pro které můžou platit jiná pravidla hodnocení nebo jiná hodnotící škála).

Můžeme si vytvořit tolik skupin, kolik potřebujeme a dále s nimi pracovat.

 

Poznámka: z Defaultních hodnot máme přednastavené tyto hodnoty.

 

Hodnotící škála (Úroveň dosažení očekávaného výsledku)

Na záložce Hodnotící škála si můžeme volit jak z defaultně přednastavených hodnot, tak můžeme stávající škály editovat , odebírat či přidávat .

 

Poznámka: z Defaultních hodnot máme přednastavené tyto hodnoty.

 

Přidání nové škály: tlačítko v levé části obrazovky

 

 

Typ předmětů

vybíráme typ (předměty jsme dle typů rozřadili již na předchozím formuláři)

Stupeň ZŠ

máme na výběr mezi jednotlivými stupni nebo interval ročníků.

Ročník

můžeme vybrat např. jen 1. ročník nebo rozmezí několika ročníků napříč stupni školy

% zvládnutí kritéria

uvádí se horní hranice zvládnutí učiva v % (příklad: žák zvládl učivo v rozmezí 40-60%)

Zkratka hodnotící škály

vyplníme zkratku (pouze 1 znak)

Název hodnotící škály

zde vyplníme úroveň dosažení očekávaného výsledku

 

Nezapomeneme uložit tlačítkem OK.

Pomocí tlačítka v pravé části obrazovky přidáme další položky do hodnotící škály.

Pomocí tlačítka v pravé části obrazovky můžeme vybranou položku smazat.

 

Poznámka: Pokud byla daná škála již použita při klasifikaci, systém se na danou situaci dotáže a upozorní na možné důsledky.

 

Hodnotící kritéria

Na záložce Hodnotící kritéria si můžeme volit jak z defaultně přednastavených hodnot, tak můžeme stávající kritéria editovat , odebírat či přidávat .

Případně můžeme vytvořit kopii vybraného kritéria s následnou úpravou pomocí tlačítka .

Pomocí tlačítka můžeme měnit volbu pololetí u jednotlivých kritérií.

 

Poznámka: z Defaultních hodnot máme přednastavené tyto hodnoty.

 

Přidání nového kritéria: tlačítko v levé části obrazovky

 

 

Kritéria určená pro

vybíráme, zda je kritérium určeno pro konkrétní předmět nebo pro dříve definovanou skupinu předmětů

Předmět/Skupina předmětů

toto pole se mění v závislosti na výběru výše, nabízí se buď jednotlivé předměty nebo dříve definované skupiny předmětů

Stupeň ZŠ

máme na výběr mezi jednotlivými stupni nebo interval ročníků.

Ročník

můžeme vybrat např. jen 1. ročník nebo rozmezí několika ročníků napříč stupni školy

Třída

máme možnost volit přímo pro konkrétní třídu v rámci vybraného ročníku

Poznámka: položka třída je viditelná, pokud není zaškrtnuto Interval ročníků

Pololetí

hodnoty 1, 2 a bez rozlišení (obě pololetí)

Hodnotící kritérium

uvedeme text kritéria

 

Nezapomeneme uložit tlačítkem OK.

Pomocí tlačítka v pravé části obrazovky přidáme další položky kritérií.

Pomocí tlačítka můžeme vybrané položky smazat.

 

Poznámka: Pokud byla daná škála již použita při klasifikaci, systém se na danou situaci dotáže a upozorní na možné důsledky.