Vyhodnocení umístění a přijetí
<< Klikni pro zobrazení obsahu >> Navigace: Bakalář - obecný modul pro práci s databankou > Přijímací zkoušky > Vyhodnocení umístění a přijetí |
V dialogovém okně vyhodnocení umístění volíme:
▪počet přijímaných žáků a termín, který vyhodnocujeme
▪položku, dle které budou žáci při vyhodnocení seřazeni (standardně BODY_CELK). Volíme vzestupné (na prvním místě žák s nejnižší hodnotou) či sestupné řazení žáků (na prvním místě žák s nejvyšší hodnotou).
V případě nutnosti můžeme zvolit další kritérium řazení (tedy například při rovnosti BODY_CELK). Vybereme položku nebo nadefinujeme více jednoduchých kritérií (položek), využijeme funkci DalsiPoradiDle(), kde jednotlivé položky pro vyhodnocení oddělíme čárkou.
▪způsob vyplnění položky UMISTENI při shodné hodnotě položky z předchozího odstavce. V závislosti na volbě je pak položka UMISTENI nahrazena řetězci
1. 2. 3.,.. nebo 1. 2.-5. 6.-7. 8., ...
Dále lze volit, aby byly před vyhodnocením umístění provedeny operace, které provádějí výpočet bodů ze ZŠ a zkoušky. Jestliže byly údaje zapisovány v obrazovkách v nabídce Zkoušky nebo byly operace provedeny v nabídce Data, není třeba nyní provádět.
Vyhodnocení umístění - nahrazení položky UMISTENI - je provedeno pouze u žáků, kteří:
▪nebyli přijati bez zkoušek (hodnota položky VYSL_P_R.TXT<>"bez zk")
▪absolvovali zkoušku (hodnota položky VYSL_P_R.TXT<>"nedostavil")
▪prospěli při zkoušce (hodnota položky VYSL_P_R.TXT<>"neprospěl").
U ostatních žáků je položka UMISTENI anulována (obsahuje pouze mezery).
Konečně lze volit, aby po vyhodnocení umístění byla též vyplněna položka VYSL_P_R (výsledek přijímacího řízení - přesněji řečeno dojde k provedení operace s názvem VYSL_P_R). Je-li třeba, lze tuto položku později ještě u žáků pozměnit.
Při vyhodnocení umístění je respektován případný filtr nastavený v nabídce Prostředí.
Příklad:
I. Chceme přijmout více chlapců než dívek (resp. chceme zvýhodnit určitou skupinu žáků):.
1. Je-li tento požadavek “oficiální”, můžeme řešit v závislosti na našich požadavcích dvojím způsobem:
a) Již v definici kritérií bonifikujeme chlapce (definujeme položku BONIFIK - počet bodů nebo pouze připojíme k výrazu v operaci BODY_ZS podmíněný výraz +IIF(POHLAVI="M",10,0) - pro chlapce navíc 10 bodů).
b) Před vstupem do dialogu vyhodnocení umístění nastavíme v nabídce Prostředí nejprve filtr na chlapce, pak vyhodnotíme umístění. Pak to samé učiníme pro dívky. Tento způsob použijeme tehdy, když víme zhruba počet chlapců a dívek, které chceme přijmout (např. 50 chlapců a 30 dívek).
2. Je-li požadavek “neoficiální”, provedeme změny v přijetí a nepřijetí (položka VYSL_P_R) až po vyhodnocení v nabídce Data - Změny osobních dat - s výběrem položek - v okně Procházet.
II. Chceme zvolit další kritéria vyhodnocení při rovnosti hodnoty BODY_CELK, řazení bude sestupné. Požadavky na vyhodnocení:
Pokud se rovnají celkové body (BODY_CELK), pak rozhodují body za zkoušku (BODY_ZK)
Pokud se rovnají celkové body (BODY_CELK) i body za zkoušku (BODY_ZK), pak rozhoduje výsledek v matematice (SCI_MA)
Pokud se rovnají celkové body (BODY_CELK) i body za zkoušku (BODY_ZK) i výsledek v matematice (SCI_MA), pak rozhoduje průměr známek (např. ve 3. období, pro který jsme si nadefinovali položku PRUMER_91_)
Nadefinujeme více jednoduchých kritérií (položek):
DalsiPoradiDle("BODY_ZK","SCI_MA","-PRUMER_91_")
Poznámka: protože máme zadáno sestupné řazení, je nutno u položky průměru (PRUMER_91_) použít znaménko mínus, jinak by byl např. průměr 1,5 považován za lepší (uchazeč by byl zařazen výše) než průměr 1,1