Generování rozvrhu
<< Klikni pro zobrazení obsahu >> Navigace: Rozvrh - nový > Generování rozvrhu |
Koncepce generátoru vychází ze zkušeností, získaných při práci na rozvrzích mnoha různých škol (sestavovaných pomocí tohoto programu).
Tvorba rozvrhu je umění řešit kompromisy mezi různými požadavky (kompaktnost, duševní hygiena a pestrost, využití odborných učeben apod.).
Hledání kompromisů je bližší člověku, pro počítač by znamenalo zadávání dalších a dalších podmínek.
Rozhodli jsme se proto nenechávat tvůrce rozvrhu stranou a vytvořili jsme podmínky pro snadné korigování generátoru, umožňující řešit problémy v okamžiku, kdy nastanou.
Pozornost jsme soustředili na vyhledávání hodin, u nichž by pozdější nasazení působilo problémy (třeba i v tom smyslu, že by předmět s dvouhodinovou týdenní dotací nešel dát ob den, hlavní předmět by nemohl být v dřívějších hodinách, žáci nebo učitel by neměli volno na oběd a podobně).
Před spuštěním automatické tvorby:
a) |
připravíme lístky pro společné nasazování (v rozvrhu proti sobě) a vícehodinové bloky
|
b) |
je třeba si se vší zodpovědností nachystat zejména: - prostor souvislého vyučování a čas na oběd pro třídy dále je možno nastavit: - požadavky na pestrost rozvrhu - maximální počty hodin pro vyučující Vybrané parametry generování zohledňuje nejen generátor, ale i ruční nasazování. Nastavení lze samozřejmě kdykoli korigovat. |
c) |
zadáme blokování v rozvrzích učitelů a tříd
|
d) |
ručně, s využitím Tipu pro nasazení (pomáhá hlídat například i obsazení vyhovujících učeben), nasadíme komplikované hodiny (Tv, IVT, ..., bloky volitelných předmětů, ...) a vícehodinové bloky. Generátor by pravděpodobně tyto hodiny nevyřešil k naší úplné spokojenosti. |
Koncepce generátoru vychází ze zkušeností, získaných při práci na rozvrzích mnoha různých škol (sestavovaných pomocí tohoto programu). Tvorba rozvrhu je umění řešit kompromisy mezi různými požadavky (kompaktnost, duševní hygiena a pestrost, využití odborných učeben apod.). Hledání kompromisů je bližší člověku, pro počítač by znamenalo zadávání dalších a dalších podmínek. Rozhodli jsme se proto nenechávat tvůrce rozvrhu stranou a vytvořili jsme podmínky pro snadné korigování generátoru, umožňující řešit problémy v okamžiku, kdy nastanou. Pozornost jsme soustředili na vyhledávání hodin, u nichž by pozdější nasazení působilo problémy (třeba i v tom smyslu, že by předmět s dvouhodinovou týdenní dotací nešel dát ob den, hlavní předmět by nemohl být v dřívějších hodinách, žáci nebo učitel by neměli volno na oběd a podobně).